Polityka zwrotów
Prawo do odstąpienia od umowy
Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez klienta weszła w posiadanie Produktu.
Poprzez konsumenta rozumie się także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego do nas pocztą lub drogą elektroniczną na elnaservice.pl@gmail.com.
Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu naszego Sklepu internetowego. Skorzystanie z wzoru formularza nie jest obowiązkowe.
Aby zachować termin odstąpienia od umowy, wystarczy, aby klient przesłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Informujemy, iż prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m. in. w stosunku do umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa do odstąpienia od niniejszej umowy. Dostarczenie przesyłki zwrotnej klient ponosi na własny koszt. Zwrotu płatności dokonamy na konto bankowe kupującego podanego w formularzu zwrotnym.
Informujemy, iż możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu i zatwierdzenie zwrotu / reklamacji.
Prosimy o odesłanie Produktu na adres: MAX Sp. z o.o., 02-495 Warszawa, Aleja Bzów 50A, +48 570 279 224 niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowano nas o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Produkt zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni. Informujemy, iż klient będzie zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
Nieodebranie przesyłki i koszty zwrotu
1. W przypadku nieodebrania przez Klienta przesyłki wysłanej za pobraniem lub opłaconej z góry, a następnie zwróconej do Sprzedawcy jako niedoręczona, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do potrącenia poniesionych kosztów transportu (wysyłki i/lub zwrotu) z kwoty zwracanej Klientowi.
2. Nieodebranie przesyłki nie są równoznaczne ze skutecznym odstąpieniem od umowy zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Aby skutecznie odstąpić od umowy, Klient zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od otrzymania towaru lub od dnia przewidywanego doręczenia, jeżeli paczka nie została odebrana.
3. W przypadku nieodebrania przesyłki i braku formalnego odstąpienia od umowy, Sprzedawca ma prawo uznać to za nienależyte wykonanie umowy przez Klienta, co uprawnia go do dochodzenia zwrotu poniesionych kosztów logistycznych.
4. Jeżeli Klient skutecznie odstąpi od umowy, a koszt zwrotu towaru ponosi Klient (zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta), Sprzedawca może również potrącić te koszty z kwoty zwrotu – pod warunkiem wcześniejszego poinformowania o tym Klienta w niniejszym regulaminie.
RĘKOJMIA ZA WADY PRODUKTU
Zgodnie z art. 556 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Sprzedawca jest odpowiedzialny względem klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
Na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Produktu na rzecz klienta niebędącego konsumentem wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Poprzez konsumenta rozumie się także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dostarczenie Produktu w ramach realizacji uprawnień wynikających z rękojmi za wady odbywa się na koszt Sprzedawcy.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu klientowi.
Zgłoszenie o wadach Produktu należy przesłać drogą elektroniczną na adres elnaservice.pl@gmail.com.
Jeżeli sprzedany produkt zawiera wadę klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Jeżeli jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych Produkt należy dostarczyć na adres: MAX Sp. z o.o., 02-495 Warszawa, Aleja Bzów 50A, +48 570 279 224.
Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego uwzględnieniem. Sprzedawca pokrywa koszty usunięcia wad lub wymiany Produktu na nowy.